Am I Stupid? Yes, I'm Stupid (Ind - Eng)

“Hey, I’m stupid” atau mungkin kalimat sejenisnya akan menjadi kalimat yang paling tidak ingin kita akui ke masyarakat luas, karena kalimat itu terkesan membodohkan, atau meremehkan diri sendiri. Benarkah?
Benar atau tidaknya kalimat tersebut meremehkan kualitas diri sendiri tergantung dari sudut pandang tertentu. Dari satu sisi, menurut sudut pandang masyarakat pada umumnya, tentu saja kalimat ini tidak pantas kita ucapkan untuk diri sendiri. Disini kita akan melihat dari sudut pandang yang lain. Siapa tahu bisa menjadi hal baru bagi kita untuk dipertimbangkan.



Yang pertama sekali, apakah yang salah dengan mengaku diri sendiri bodoh? Atau apakah dengan kebodohan itu sendiri? Bisa banyak pendapat untuk dua pertanyaan itu. Menurut saya, kebodohan itu hanyalah hal yang tidak perlu terlalu dibesar – besarkan, karena itu hanya ‘kondisi kita belum mengetahui sesuatu yang sudah diketahui oleh orang lain terlebih dahulu’. Anak SD tentu lebih bodoh daripada anak SMP, anak SMP tentu lebih bodoh daripada anak SMA, dalam hal akademis.
Pertanyaannya ialah apakah kita ini maha tahu? Tentu tidak.
Ada beberapa hal yang mungkin telah kita ketahui daripada orang lain sehingga kita terlihat lebih pintar daripada orang lain. Ingat, terlihat lebih pintar. Tapi tidak dapat dipungkiri bukan kalau orang lain juga mungkin mengetahui beberapa hal yang tidak kita ketahui, yang membuat kita terlihat lebih bodoh daripada mereka.
Jadi, balik lagi ke dua pertanyaan tersebut, salahkah kita mengaku diri kita sendiri bodoh? Apakah kebodohan itu?

Kita memiliki kelebihan dan kekurangannya masing – masing, yang membuat kita terlihat lebih bodoh dan lebih pintar daripada orang lain, jadi tidak seharusnya kita merasa berbangga diri sampai lupa daratan. Bahkan dengan mengakui diri sendiri bodoh, sebenarnya kita memperingatkan diri kita sendiri untuk terus belajar dan belajar tanpa perlu pamer dengan jabatan dikantor, status sosial, tingkatan akademik dan lain sebagainya. Ini bukan masalah ‘isi kepala’ tapi ‘pembelajaran mental’, yang ditutup dengan quotes dari seorang CEO perusahaan besar “Stay Foolish, Stay Hungry”.
Am I Stupid? Yes, I'm Stupid, but I'm keep on growing myself.



“Hey, I’m stupid” and other similar statements  are what we don’t want to admit to society, because it somehow makes ourselves looked so fool or underestimate, doesn’t it?
Whether the statement is true or not, it depends on certain point of view. From a general one, that statement is not suitable enough to be spoken to ourselves. In this article we will see from different point of view. Maybe it can be a new perception for us to be considered.
First of all, what’s wrong with admit that we are foolish? Or perhaps what is the right defitinion for stupidity itself? There’ll be a lot of opinions for those questions. According to me, stupidity is not a very big deal that need to be uproar, because it is just a condition that we don’t know something yet, that perhaps others people have known it far before us. Elementary students may look dumber than junior high school student, junior high school student may look dumber than senior high school student, academically.
The question is : do we know everything perfectly? Of course not.
There are several things that we know more than others which eventually make us look smarter. Remember, look smarter. But it’s hard to deny if other people also know several things that we didn’t know, that make us look dumber than them.
So, back to both of those questions, is it wrong to admit ourselves stupid? Or what is stupidity?
We have our own strength and weakness, that make us looked dumber and smarter than others, so we shouldn’t be too proud with ourselves. Even by admitting that ourselves is stupid, actually we are warning ourselves to keep on learning and learning without having to show off our position in office, social status, academic level and many else. It’s not about what is in your head, but Mental Learning, that will be concluded with a quote from a CEO of big company : “Stay Foolish, Stay Hungry”
              Am I stupid? Yes, I’m stupid, but I urge myself to learn new things.

Comments

Popular Posts